5 שלבים חשובים לקידום השיר שלכם

הרבה פעמים אנחנו שומעים משפטים כמו "זה בלתי אפשרי להצליח כמוזיקאי…אין בזה פרנסה" אז נכון עולם המוזיקה הוא עולם קשה אבל בהחלט אפשרי! זה לא מספיק כישרון מטורף או קול יפה, כדי להצליח להתפרסם בזכות המוזיקה שלכם צריך לעבוד קשה ולהתמודד עם בירוקרטיות. היוטיוב מפוצץ בשירים מהממים של אמנים מוכשרים שלא הצליחו לקדם את השיר ולעלות צפיות. כדי להפוך את הדברים לקלים וברורים יותר החלטנו לרכז עבורכם את חמשת השלבים החשובים שאתם צריכים לעשות מהרגע שכתבתם את השיר ועד ההפצה שלו.

  1. אז החלטתם להוציא את השיר מהמגירה. השלב הראשון הוא בחירת מפיק מוזיקלי שיהיה אחראי על הפקת הסינגל, שימו לב בחירת המפיק המוזיקלי שלכם היא קריטית וחשובה, המפיק המוזיקלי הוא אחראי בדיוק כמוכם לאיך השיר ישמע בסוף. חשוב להשקיע במפיק טוב. אתם הולכים לעבוד לא מעט זמן ביחד אתם צריכים להרגיש איתו בנוח. הפקת סינגל יכולה לעלות לא מעט כסף, תציבו לכם תקציב שאתם יכולים לעמוד בו אבל המלצה שלנו- אל תתפשרו.
  2. לאחר שבחרתם את המפיק שלכם, אתם מתחילים לעבור על השיר, מקליטים סקיצה ומתקדמים משם. אל תתביישו להגיד למפיק שלכם כל מה שחשוב או מפריע לכם. תזכרו- השיר הזה הוא הבייבי שלכם, אתם צריכים להרגיש שלמים עם התוצאה.
  3. בשעה טובה אחרי מיקס מאסטרינג השיר שלכם סוף סוף מוכן. עכשיו הגיע השלב של הקליפ. הרבה אנשים מתלבטים אם לעשות קליפ או לא בעיקר בגלל שיקולים כספיים. אנחנו מאמינים שלשיר טוב מגיע קליפ טוב. ובכלל, קליפ מעניין ואיכותי יכול להעלות את הציפיות ואת הפרסום של השיר. קיימות כמה אופציות:
    *שימוש בתמונה מעוצבת- האופציה הזולה ביותר. תמונה שמופיעה לאורך השיר, ניתן לשלב עם אנימציה קלה.
    *קליפ מילים בשנים האחרונות אנחנו נחשפים יותר לאמנים שעושים קליפ מילים, בלי שימוש בשחקנים וצלמים אלא רק אנימציה. תקציב של קליפ כזה הוא נמוך יותר מקליפ רגיל והאמת שאנחנו עפים על הקונספט.
    נצרף לכם לינק לקליפ מילים שיצר שחר האנימטור שלנו:

    *קליפ מצולם– קליפים מצולמים כולנו מכירים, קליפים כאלו דורשים תקציב גבוהה יותר. מצורף לינק לקליפ שצילם הצלם שלנו רותם גולן

  4. הפצה, הפצה, הפצה. היום המדיה החברתית היא הבמה הרשמית, כמה שיותר לפרסם ולבקש מהסביבה הקרובה שלכם להפיץ גם בכל הרשתות החברתיות. לא חסר שירים שהתחילו והתפרסמו בזכות הטיקטוק. בנוסף, מאוד חשוב שהשיר שלכם יכנס לפלייליסטים של תחנות רדיו שנות. איך עושים את זה? ישנן חברות הפצה שאחראיות בדיוק לזה. אתם משלמים לחברת ההפצה והיא שולחת את הסינגל שלכם למאגר האנשים ותחנות הרדיו החשובות והנחשבות בתעשייה.  דוגמא לחברה כזאת היא לינקטון – חברת הפצה מוכרת וטובה.
  5. לא לשכוח להירשם לאקו"ם. אקו"ם היא חברה שאחראית על תשלום תמלוגים לאמנים שהשירים שלהם נשמעים במקומות שונים. חשוב להירשם לאקו"ם ולקבל את מה שמגיע לכם.

בהצלחה!