שיעורי פיתוח קול באמת עוזרים לי לשיר טוב יותר?

שיעורי פיתוח קול נועדו לשפר את היכולת הקולית באמצעות טכניקות שונות. רוב הזמרים והזמרות המקצועיים ממשיכים באופן קבוע ללכת לשיעורי פיתוח קול. זה ממש כמו ללכת למכון כושר, ברגע שבנית שריר אתה לא מפסיק להתאמן. כמו בכל תחום בחיים צריך להמשיך לתחזק ולהתאמן כל הזמן. לא רק זמרים לוקחים שיעורים כאלה, גם שחקנים ושחקניות מרצים ומורים. ישנם הרבה זמרים שבוחרים לא לקחת שיעורים. בדרך כלל זה האנשים שנולדו עם “כישרון טבעי”. במאמר זה נסביר למה טכניקות שונות של פיתוח קול הן חשובות לכל זמר או זמרת.

שיעורי פיתוח קול

מאיזה גיל מומלץ להתחיל פיתוח קול?

לבנות מומלץ להתחיל פיתוח קול החל מגיל 12 ובנים עדיף שיתחילו אחרי גיל 13. הנקודה העיקרית שטכניקות נכונות של פיתוח קול צריך להתחיל לאחר שהקול של הילד מתחלף. אפשר לעשות שיעורי פיתוח קול לפני זה אך הם יתמקדו יותר בדברים כמו לפתח ביטחון עצמי ואיך להופיע נכון. שיעורי פיתוח קול בזמן שהקול של הילד מתחלף יכולים לגרום נזק רציני לקול של הילד.

מה עושים במהלך השיעור?

כל שיעור פיתוח קול מתחיל בחימום קולי שמטרתו לחמם את מיתרי הקול כדי שלא יפגעו במהלך התרגילים. אחרי זה עוברים לתרגילי נשימה, בשיעורים לומדים איך לתרגל נשימה נכונה מהסרעפת. רוב בני האדם נושמים בצורה שהיא לא נכונה. תרגילי נשימה ישפרו פלאים את איכות השירה שלכם וגם את איכות החיים! אחרי זה עוברים לתרגילי הגיהה נכונה. דיקציה טובה חשובה להגשת השיר. אחרי כל התרגילים עובדים על הגשת שיר, בניית השירה בבתים ובפזמונים.

איזה יכולות מפתחים באמצעות השיעורים?

שיעורי פיתוח קול מעלים את הביטחון העצמי ואת היכולת לשיר מול אנשים. במהלך השיעורים לומדים להקשיב למקצבים שונים ולהיכנס לקצב.

כל אחד יכול להפוך לזמר בזכות השיעורים?

הרבה אנשים בורכו בכישרון טבעי שפיתוח קול יכול רק לתרום להם. אבל חשוב לדעת שגם מי שאין לו כישרון בסיסי יכול לקחת שיעורי פיתוח קול שאולי לא יהפכו אותו לזמר גדול אך בהחלט ישפרו את יכולות השירה, שמירה על הטון וכניסה לקצב. אז אין לכם מה להפסיד אלא רק להרוויח!

 

תרגילי פיתוח קול אפשר גם למצוא ביוטיוב ולהתאמן בבית. אנחנו ממליצים לכל מי שרוצה לפתח את יכולות השירה שלו כן ללכת לשיעורים פרונטליים ולהתמיד. אצלנו באולפן ההקלטות בסטודיו גולן יש 2 מורים לפיתוח קול. סיוון דרי, זמרת יוצרת ובוגרת בית הספר רימון ובן גולן בוגר מכללת BPM והמפיק המוזיקלי שלנו. כל אחד מהם מתמקד בדברים שונים ומומחה בתחומו. מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתחיל מסע מוזיקלי.

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן