איך לקדם את השיר שלי – 5 השלבים החשובים

הרבה מוזיקאים נתקלים בשאלה איך לקדם את השיר שלי? אנחנו שומעים הרבה משפטים כמו “זה בלתי אפשרי להצליח כמוזיקאי… אין בזה פרנסה” אז נכון עולם המוזיקה הוא עולם קשה אבל בהחלט אפשרי! זה לא מספיק כישרון מטורף או קול יפה, כדי להצליח להתפרסם בזכות המוזיקה שלכם צריך לעבוד קשה ולהתמודד עם בירוקרטיות. היוטיוב מפוצץ בשירים מהממים של אמנים מוכשרים שלא הצליחו לקדם את השיר ולעלות צפיות. כדי לקדם את השיר שלי צריך לעבוד קשה אך העבודה הזו משתלמת.

מהם 5 השלבים החשובים שאני צריך לעשות כדי לקדם את השיר שלי

איך לקדם את השיר שלי

בחירת מפיק מוזיקלי

אז החלטתם להוציא את השיר מהמגירה. השלב הראשון הוא בחירת מפיק מוזיקלי שיהיה אחראי על הפקת הסינגל, שימו לב בחירת המפיק המוזיקלי שלכם היא קריטית וחשובה, המפיק המוזיקלי הוא אחראי בדיוק כמוכם לאיך השיר ישמע בסוף. חשוב להשקיע במפיק טוב. אתם הולכים לעבוד לא מעט זמן ביחד אתם צריכים להרגיש איתו בנוח. הפקת סינגל יכולה לעלות לא מעט כסף, תציבו לכם תקציב שאתם יכולים לעמוד בו אבל המלצה שלנו- אל תתפשרו.

 הקלטת סקיצה באולפן

לאחר שבחרתם את המפיק שלכם, אתם מתחילים לעבור על השיר, מקליטים סקיצה ומתקדמים משם. אל תתביישו להגיד למפיק שלכם כל מה שחשוב או מפריע לכם. תזכרו – השיר הזה הוא הבייבי שלכם, אתם צריכים להרגיש שלמים עם התוצאה.


 הפקת קליפ לשיר

בשעה טובה אחרי מיקס מאסטרינג השיר שלכם סוף סוף מוכן. עכשיו הגיע השלב של הקליפ. הרבה אנשים מתלבטים אם לעשות קליפ או לא בעיקר בגלל שיקולים כספיים. אנחנו מאמינים שלשיר טוב מגיע קליפ טוב. ובכלל, קליפ מעניין ואיכותי יכול להעלות את הציפיות ואת הפרסום של השיר. קיימות כמה אופציות:
תמונה מונפשת- האופציה הזולה ביותר. תמונה שמופיעה לאורך השיר, ניתן לשלב עם אנימציה קלה.
קליפ מילים באנימציה בשנים האחרונות אנחנו נחשפים יותר לאמנים שעושים קליפ מילים, בלי שימוש בשחקנים וצלמים אלא רק אנימציה. תקציב של קליפ כזה הוא נמוך יותר מקליפ רגיל והאמת שאנחנו עפים על הקונספט.

קליפ וידאו מצולםקליפים מצולמים כולנו מכירים, קליפים כאלו דורשים תקציב גבוהה יותר.

הפצת השיר שלכם

הפצה, הפצה, הפצה. היום המדיה החברתית היא הבמה הרשמית, כמה שיותר לפרסם ולבקש מהסביבה הקרובה שלכם להפיץ גם בכל הרשתות החברתיות. לא חסר שירים שהתחילו והתפרסמו בזכות הטיקטוק. בנוסף, מאוד חשוב שהשיר שלכם יכנס לפלייליסטים של תחנות רדיו שנות. איך עושים את זה? ישנן חברות הפצה שאחראיות בדיוק לזה. אתם משלמים לחברת ההפצה והיא שולחת את הסינגל שלכם למאגר האנשים ותחנות הרדיו החשובות והנחשבות בתעשייה.  דוגמא לחברה כזאת היא לינקטון – חברת הפצה מוכרת וטובה.

 הרשמה לאקו”ם

לא לשכוח להירשם לאקו”ם. אקו”ם היא חברה שאחראית על תשלום תמלוגים לאמנים שהשירים שלהם נשמעים במקומות שונים. חשוב להירשם לאקו”ם ולקבל את מה שמגיע לכם.

לנו בסטודיו גולן יש אולפן הקלטות מקצועי אותו מנהל המפיק המוזיקלי שלנו בן גולן. בן ילווה אתכם בכל תהליך הפקת השיר משלב הסקיצה ועד להפצה וקידום השיר. אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר ובואו להגשים את החלום שלכם.
איך לקדם את השיר שלי

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן