להגדיר תקציב לסרטון תדמית בלי לקרוע את הכיס

כבעל/ת עסק קטן, בטח כבר הבנת ששיווק העסק בוידאו יכול להיות גיים צ’נג’ר רציני כשרוצים למשוך לקוחות חדשים ולהגביר מכירות בעסק. אבל בוא נגיד תאכל’ס – יצירת תוכן וידאו באיכות גבוהה זו הפקה לא פשוטה, במיוחד אם יש לך תקציב מצומצם. אבל… אל דאגה, אנחנו איתך ולכן הכנו לך כמה טיפים לתקצוב נכון של סרטון תדמית לעסק שלך מבלי לקרוע את הכיס.

 

דבר ראשון, חשוב להבין את העלויות השונות הקשורות להפקת סרטון:
טרום-פרודקשן – תכנון, תסריטים וסטוריבורד.
פרודקשן (הפקה) – למשל צילום, תאורה וסאונד.
פוסט-פרודקשן – למשל עריכה, גרפיקה ומוזיקה.
כל אחד מהשלבים הללו דורש מיומנויות וציוד מיוחדים, שיכולים להצטבר במהירות.

תעסיקו עורך וידאו מרחוק או חברות הפקה מהפריפריה

אתם לא חייבים לפגוש פיזית את העורך וידאו, אפטריסט. שלחו את זה לאיש מקצוע מהפריפריה שלא לוקח מחירים כמו במרכז. אין לו שכירות גבוהה, אין לו הוצאות גבוהות על מיסים, נצלו את זה. וגם אם צריך צלם יהיו צלמים מעולים מקצוות הארץ שיגיעו עד אליכם ועדיין יהיו יותר זולים מצלם במרכז הארץ.

לחלק את העבודה

אם אתם יודעים לנהל כמו שצריך, תוציאו חלקים מסוימים בתהליך הפקת הווידאו לפרילנסרים או לחברות הפקת וידאו קטנות יותר. לחברות אלו יש לרוב עלויות תקורה נמוכות יותר ויכולות להציע תעריפים תחרותיים. רק הקפידו לעשות את המחקר שלכם ולקבל הצעות מחיר מספקים רבים כדי למצוא את הדיל הטוב ביותר.

 

עכשיו לחלק החשוב – הגדירו תקציב לסרטון תדמית שלכם

קבעו מראש כמה אתם יכולים להרשות לעצמך להוציא על כל שלב בהפקה, והקצו את התקציב בהתאם. זכרו שסביר להניח שהתקציב שלכם ישתנה בהתאם לסוג הסרטון שאתם מפיקים. סרטון הסבר קצר כנראה לא ידרוש השקעה רבה כמו סרטון ארוך יותר בסגנון תיעודי, למשל.

עקבו אחר התוצאות שלכם

חשוב מאוד למדוד את ההחזר על ההשקעה – ROI. תבינו כמה באמת הסרטון עזר לכם לקבל לידים, זה יעזור לכם לקבוע מה הסגנון שהקהל שלכם אוהב לראות יותר ובכך להתאים לו את הסגנון בסרטון הבא שלכם.

 

לסיכום, תקציב לסרטון תדמית לעסקים קטנים לא חייב להיות קשה אם עושים את זה נכון. עם קצת תכנון קפדני, גמישות וניתוח מתמשך, אתם יכולים ליצור תוכן וידאו באיכות גבוהה שיקדם ביעילות את העסק שלכם מבלי לקרוע את הכיס.

בהצלחה

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן