צילום כנסים

הארגון שלך מקיים כנסים? אירועים עסקיים? המאמר הזה מיועד לך.
הפקת כנס דורשת לא מעט עבודה. צריך לארגן הרצאות, פאנלים, לדאוג לכיבוד וללוח זמנים.
תיעוד הכנס באמצעות צילום וידאו ועריכה מקצועית זה הכרחי.
חשוב לבחור בחברת הפקות וידאו מקצועית שתדאג לצלם, לערוך ולהכין תוצר מוגמר.
הספק שאיתו בחרת לעבוד צריך להיות מקצועי ולתת לך שקט נפשי במהלך אירוע כה חשוב.

במאמר זה ניתן כמה טיפים שיעזרו לך לבחור את חברת ההפקה הטובה ביותר לצילום כנסים.

צילום כנסים

קליפ תדמיתי או תוכן הכנס במלואו

השלב הראשון הוא להבין מה בעצם התוצר הסופי שברצונך לקבל. עומדות בפניך 2 אפשרויות מרכזיות. או קליפ תדמיתי קצר או תיעוד מלא של הכנס. כמובן שאפשר לבקש את שניהם.
קליפ תדמיתי קצר בעצם יציג בעיקר את האווירה של הכנס. בקליפ כזה יכנסו חומרים ויזואליים קצרים ולא את ההרצאות במלואן. האפשרות השנייה היא צילום מלא של הכנס, סרטון כזה יהיה ארוך ויכניס בתוכו את שלל ההרצאות והתוכן. כמובן שבחירת הסרטון וצוותי הצילום תלויה בתקציב שיש לך.
שתי האפשרויות האלה שונות מאוד באופי הצילום ולכן חשוב לתאם ציפיות ולהיערך בהתאם.
אם בחרת בשתי האפשרויות מומלץ להביא שתי צוותי צילום שונים המיועדים לכל סרטון.

הנה דוגמא לקליפ תדמיתי בשילוב כותרות אנימציה שצילמנו בוועידת אצבע הגליל במכללת תל חי

צוות צילום

אנחנו מבינים שכל הפקת הכנס דורשת תקציב מכובד. ברור לנו שברצונך לצמצם עלויות מיותרות. אבל צילום מקצועי של כנס מלא יכול להתקיים על ידי איש צוות אחד. אז גם אם קיבלת הצעה מפתה וזולה צריך לזכור שצילום כנס דורש צוות של מספר צלמים. בסופו של דבר, אם החלטת שזה חשוב שיהיה תיעוד לאירוע כדאי להשקיע בצוות מקצועי שיודע מה הוא עושה.
אנו ממליצים לבחור בספק אחד שמגיע עם צוות משלו ולא לערבב בין ספקים. התקשורת של הצלמים במהלך הכנס היא חשובה ביותר ולכן עדיף צוות שמכיר אחד את השני ואת העבודה.

תכנון הצילום מראש ובמהלך הכנס

לאחר שבחרת ספק שיתעד את האירוע יש לתאם פגישה מוקדמת. בפגישה תעברו על לו”ז האירוע, זוויות צילום ודגשים חשובים. אם מדובר באירוע גדול מומלץ להצמיד במאי מצד החברה שיתלווה לצלמים במהלך הכנס.

צילום כנסים בשידור חי

שידור חי מהכנס זה גם אופציה. חשוב לדעת שזה כמובן מייקר את העלויות. אם יש לך תקציב זה אופציה מעולה בשבילך. אם החלטת ללכת על זה צריך לוודא מול הספק שהוא יכול לנתב מצלמות אונליין. גם כן, חשוב לבדוק שהספק יודע לעשות את זה בצורה מקצועית ושבשידור עצמו לא יהיו תקלות. חבל לבזבז את הכסף על שידור חי שלא עובד בצורה תקינה.

הקלטת סאונד

הקלטת סאונד באירוע היא אחריות של ספק הווידאו מול ההגברה במקום. בדרך כלל ההגברה במקום נותנת פתרון רק לסאונד של הדוברים. במקרים רבים חשוב שיהיה גם סאונד מהקהל. לדוגמא אם יש שאלות מהקהל מן הסתם חשוב שישמעו אותם. לכן, יש לוודא מול צוות הצילום שידאגו גם להקליט את הקהל ויערכו לכך.

תאורה

האינטרס שלך ושל צוות הצילום שבאירוע תהיה תאורה טובה. התאורה צריכה להאיר את הדוברים על הבמה, שהרקע לא יהיה בהיר יותר מהדובר, ושהקהל יהיה מואר במידה הנכונה.
האחריות של מפיק האירוע לדאוג שהתאורה תהיה טובה. כדי שזה יצליח אנחנו ממליצים לקבוע סיור לוקיישן מוקדם עם צוות הצילום, מפיק האירוע והתאורן. תיאום ציפיות כזה יפתור בעיות עתידיות.

לסיכום, הדבר החשוב ביותר הוא בחירת צוות צילום מקצועי, תיאום ציפיות, והכנה מוקדמת עם הספקים שהם צוות הצילום, ההגברה והתאורה בכנס.
סרטון הכנס הוא חלק ממערך השיווק שלך, ולכן חשוב לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ולהשקיע.

אנחנו בסטודיו גולן צילמנו כנסים ואירועים עסקיים להמון ארגונים וחברות.
צוות הצילום המיומן שלנו יודע ומכיר את העבודה בשטח. אצלנו אפשר לצלם ולהעלות לשידור חי מהכנס עצמו.
אפשר ללחוץ כאן ולצפות בתיק העבודות שלנו.

 

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן