איך להתכונן להקלטה באולפן ולצאת מרוצים

להגיע לאולפן הקלטות מקצועי בפעם הראשונה זו חוויה מרגשת אך גם לא תמיד קלה. זמרות וזמרים מתחילים נתקלים בקשיים כאשר הם מגיעים פעם ראשונה לאולפן ההקלטות. הקושי להקליט את השיר כול לנבוע ממספר סיבות. סיבות כמו  לחץ, פחד לשיר מול אנשי מקצוע ואפילו הסאונד שנשמע אחרת במיקרופון מקצועי. לצאת מהקלטה לא מרוצה מעצמך זה מתסכל. בכל זאת הקלטה באולפן מקצועי דורשת לא מעט כסף. המטרה העיקרית היא שתצאו מרוצים מהתוצאה אך לא פחות חשוב מכך שתיהנו מהחוויה.

הקלטה באולפן

 

הנה 5 טיפים שיעזרו לכם להתכונן להקלטה באולפן ולצאת מרוצים

חימום קולי לפני ההקלטה באולפן

מי מכם שהתנסה בשיעורי פיתוח קול מכיר ויודע שלפני ששרים צריך לעשות תרגילים לחימום הקול. לא מעט אנשים מוותרים על חימום קולי לפני הקלטה או הופעה אבל אנחנו שמים על זה דגש וממליצים לעשות. לאלה מכם שלא יודעים איזה תרגילים לעשות ואיך מבצעים אותם תמיד אפשר להיכנס ליוטיוב שם יש המון סרטונים עם תרגילי פיתוח קול שונים. לחצו כאן לדוגמא לסרטון מומלץ.

אוכל ושתייה

24 השעות לפני ההקלטה הן קריטיות לאיך הקול שלכם ישמע. חשוב להיות במודעות למה אנחנו אוכלים ושותים ב24 השעות לפני ההקלטה כיוון שיש לזה השפעה ישירה על הקול. אנו ממליצים להמנע מאוכל מטוגן ושתייה חריפה, כמו כן המנעו משתיית קפה, תה ומוצרי חלב כיוון שאלה ייבשו לכם את הגרון. אנו ממליצים להקפיד לשתות מים פושרים עם פרוסת לימון.

ביטחון עצמי

המעמד של להקליט באולפן מקצועי יכול להיות מלחיץ. אנחנו רוצים להוכיח את עצמנו ולהיות הכי טובים והלחץ הזה יכול להזיק לביצוע שלנו. אנחנו ממליצים לפני שאתם מגיעים לאולפן לעמוד מול המראה ולדבר עם עצמכם, להזכיר לעצמכם שאתם טובים ומסוגלים.

עם מי ללכת

הבחירה מי יבוא אתכם לאולפן ואם בכלל להביא מישהו שילווה אתכם היא חשובה. יש אנשים שמעדיפים ללכת לבד ויש אנשים שרוצים תמיכה ומביאים איתם חבר, חברה או בן משפחה. הבחירה היא לגמרי שלכם, אנחנו רק ממליצים לקחת מישהו שאתם סומכים על הדעה שלו ונוח לכם איתו.

מפיק מוזיקלי

למפיק המוזיקלי שתבחרו יש השפעה ישירה על איך תצא ההקלטה שלכם.  למפיק יש השפעה לא רק מהבחינה הטכנית והמקצועית אלא גם מהבחינה המנטלית. כבר אמרנו שהחוויה של ההקלטה והתוצאה הולכות יד ביד. המפיק שאליו תלכו צריך להיות קשוב אליכם ולגרום לכם להרגיש בנוח. לפני שאתם קובעים הקלטה חשוב שתכירו קצת את המפיק. תדברו איתו ותראו אם הוא מתאים לכם. אצלנו באולפן ההקלטות של סטודיו גולן לפני שניגשים להקליט קודם כל יושבים לכוס קפה עם בן המפיק המוזיקלי שלנו בדיוק כדי לגרום ללקוח להרגיש בנוח ולתאם ציפיות אחד עם השני.

אז נכון שהקלטה יכולה להיות מלחיצה, אבל אם תיישמו את כל הטיפים שנתנו לכם הכל יהיה בסדר, בהצלחה!

הקלטה באולפן

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן