עתיד עולם הצילום

בעבר צילום היה יד מלאכתם של העוסקים במקצוע כלומר צלמים.
עולם הצילום נכנס לחיינו בתחילת המאה ה-19 ומאז התפתח רבות.
לפני מהפכת הטלפונים החכמים תיעוד באמצעות תמונות והסרטה התבצע במצלמות אנלוגיות.
כיום, האפשרות לצלם ולהסריט זמינה24/7 לכל מי שיש בידו טלפון חכם עם מצלמה.
במאמר זה ננסה להבין מה עתידו של המקצוע ושל עולם הצילום בכלל.

עולם הצילום

מה זה בעצם צילום?

על פי ההגדרה המילונית “צילום הוא פעולה היוצרת תצלום באמצעות הטבעת דפוס האור על גבי רכיב רגיש לאור כגון סרט צילום או חיישן באמצעות חשיפה מתוזמנת. הפעולה נעשית באמצעות מכשירים אופטיים הכוללים מרכיבים מכניים, כימיים או אלקטרוניים המשמשים כמצלמות”.
צילומי סטילס והסרטת סרטוני וידאו הם כלי לתיעוד ולביטוי אומנותי.

צביעה מחדש של צילומי שחור- לבן

בשנות ה-70 המאוחרות נכנסו לחיינו מצלמות הצבע. החלה צביעה מחדש של צילומי קולנוע שחור- לבן. זו הייתה נקודת מפנה דרמטית בטכנולוגיית הצילום. בעבר צביעה מחדש הייתה עבודה מתישה והיה צריך לצבוע כל פריים בנפרד בצבע. מאז 1980 הצביעה הפכה לטכניקה ממוחשבת ופשוטה יותר על ידי המצאתו של וילסון מרקל.

עידן הסלפי

בשנת 2007 הכריזה אפל על המצאת האייפון שכולנו כמובן מכירים. על פי ההערכות שונות בשנת 2013 נמכרו בעולם כמיליארד טלפונים חכמים.
בכל טלפון כזה היום יש אפשרויות צילום והסרטה ואפילו יצירת אנימציה. טכנולוגיית הצילום בטלפונים ניידים ממשיכה להתפתח ולצמוח.
הצילום הפך להיות חלק כל כך דומיננטי בחיים של כולנו. אנחנו מתעדים כמעט כל רגע בחיי היום יום שלנו ובלחיצה אחת מעלים לרשת החברתית.
הפייסבוק והאינסטגרם הפכו להיות אלבום תמונות גלובלי.

עתיד מקצוע הצילום

אין ספק שכניסתם של הטלפונים החכמים והרשתות החברתיות השפיעו רבות על שוק העבודה, על עולם הדפוס והצילום. אם בעבר נהגנו להדפיס תמונות בבית דפוס ולשים באלבום היום זה כמעט ולא קורה. הצילום באמצעות הטלפונים מעלה דאגות וחששות על עתידו של מקצוע הצילום.
חשוב לזכור, צילום זה מקצוע ויש מאחוריו עולם שלם של טכניקות, זוויות, תאורה ויצירתיות. העולם של היום עמוס בתוכן. כל אחד מנסה ליצור את התוכן הכי מיוחד ושונה אך בסוף כמעט הכל נראה כבר אותו הדבר. אמנם אפשר להגיע לתוצאות טובות על ידי הטלפונים החכמים אך אנחנו מאמינים שאין כמו הניסיון והאיכות של גורמים מקצועיים העוסקים בתחום.
הרבה מקצועות נעלמו עם השנים ועתידים להיעלם, אנו מקווים ומאמינים שמקצוע הצילום כאן כדי להישאר. עולם הצילום לא נגמר בסלפי ובפילטר באינסטגרם, הוא כולל בתוכו מגוון ענק של צילומי תדמית, צילומי שיווק, סרטוני אנימציה, קולנוע, עריכה ועוד…

לסיכום, אנחנו בסטודיו גולן עוסקים בכל הקשור לצילום, וידאו, אנימציה וסאונד כבר למעלה מ-15 שנה ואוהבים מאוד את מה שאנחנו עושים.
אנו מתאימים את עצמנו לאורך כל הדרך לשינויים בעולם הדיגיטלי ובניו מדיה באמצעות ציוד משוכלל, ניסיון בשטח ואהבה למקצוע ולבני אדם.

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן