איך כותבים תסריט מנצח?

לפני כל סרט טוב, נכתב תסריט טוב. ומאחורי כל תסריט טוב יושב תסריטאי או תסריטאית טובה שמבינה איך המוח של הצלם/במאי/אנימטור עובד. ואפילו יותר חשוב, איך המוח של הצופה עובד. אז איך כותבים תסריט מוצלח שיפגע במטרה שלשמה נוצר הסרטון?
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להוציא את המרב מהסרטון שאתם מתכננים ליצור.

טיפים לכתיבת תסריט מנצח?

  1. וידאו או אנימציה? או אולי משולב?

    לפני שמתחילים לכתוב את הרעיון, קודם צריכים להחליט על הקונספט. האם זה יהיה מצולם או באנימציה או אולי בכלל וידאו משולב באפקטים ויזואלים ואנימציה? השלב הזה קריטי כדי לדעת מה האופציות העומדות לנגד עינינו. כדאי לעשות סרטון תדמית באנימציה? הנה פוסט שיעזור לכם להחליט האם כדאי סרטון באנימציה?

  2. ז’אנר

    הדבר הבא שחשוב להחליט הוא על סגנון הסרטון או כפי שנהוג לקרוא לו – הז’אנר. האם זה יהיה סרטון הומוריסטי, או שזה בכלל סרטון רגשי שעובד על אמוציות הצופה.

  3. לתסריט טוב יש התחלה, אמצע וסוף

    לכל סיפור טוב יש התחלה (אקספוזיציה), אמצע (טריגר/נקודת מפנה) וסוף (בדרך כלל סוף טוב). קחו למשל את כיפה אדומה. בהתחלה מסופר על מי היא, מה היא, הלבוש האדום שלה. אחר כך מגיעים לטריגר או נקודת המפנה שזה בעצם הזאב שהיא פוגשת. נקודת המפנה הבאה היא כשהזאב אוכל את סבתא שלה. והסוף מגיע כשהצייד פותח לו את הבטן וכולם מאושרים, (חוץ מהזאב ששוטט לו בדם בצד אבל אף אחד לא יזכיר את זה כמובן 🙂 )

    אז איפה היינו? איך כותבים תסריט מצליח, נכון?

  4. מיקוד בכתיבת התסריט

    חשוב להיות עקביים וממוקדים לאורך התסריט ולא לברוח לסיפורי משנה. אם מדובר על סרטון תדמית – אז כמובן לספר על השירותים או המוצרים שאנחנו מוכרים ולא צריך לספר מתי העסק קם ומי בתפקיד הסמנכ”ל.

  5. לכתוב תסריט ולעמוד בזמנים

    נסו להעריך בזמנים כל סצנה או כל שוט שאתם מתכננים לצלם, כמה זמן יקח להציג אותו בסרטון? הנה מסמך שהכנו עבורכם שיעזור לכם לתכנן טוב את התסריט שלכם לפי זמנים, מה רואים ומה שומעים בכל רגע בסרטון.

  6. טסטים

    זה השלב האחרון בכתיבת התסריט, שאלו את הסובבים אתכם מה דעתם ואם יש משהו להוסיף, האם זה מוגזם, מה צריך להוסיף, מה להוריד, האם הם הבינו. מומלץ לשאול קולגות ומכרים שפחות קרובים אליכם באופן אישי, לא מומלץ לשאול חברים ומשפחה כדי שההערות שיתנו יהיו אותנטיות ומקצועיות (אתם יודעים שאמא אף פעם לא תגיד מילה רעה על מה שהבן שלה הכין עוד מימי הגן ועד היום).

לסיכום, כתיבת תסריט לסרטון שאתם רוצים להפיק דורש ישיבה על כסא מרופד טוב, זה יכול לקחת די הרבה זמן, אבל ההשקעה משתלמת. אם אתם מעוניינים בכתיבת תסריט שיווקי לסרטון, חד וממוקד שיענה על הצרכים המקצועיים שלכם, כדאי להיעזר באנשי מקצוע. אנו למשל בסטודיו גולן דואגים לספק לכם תסריט מקצועי בכל הפקת סרטון שתעשו איתנו.
אז שמרו את הפוסט הזה לפעם הבאה שתרצו לכתוב תסריט מוצלח.

אהבתם את מה שקראתם? שתפו למישהו שישמח לקרוא

דילוג לתוכן